Sunday, January 30, 2011

ya Allah ya Tuhanku..

ya Allah,
andai ini takdirku,
andai semua ini telah ditulis untukku,
aku redha..
aku taw Engkau tak akn mmbebankan diriku dgn apa yg tak dpt ku hadapi..

tapi,,

berilah diriku kekuatan,kesabaran,keteguhan,ketabahan,
agar aku dpt mnempuhi dugaanMu ini..
aku prnah mngeluh tetapi aku sedar,
Allah mnguji sseorg utk mmantapkn lg imannya atau melemahkn lg imannya.
justeru,aku seharusnya brsyukur krana Engkau telah mmberikn pluang utk aku mmantapkn imanku..

ALHAMDULILLAH~

tetapkn daku sntiasa di jalanMU,ya Allah..
bntulah daku,bmbinglah daku..
rahmati daku,ya Allah..
ssungguhnya aku tdk kuat utk mghadapi smua ini seorg dri di usia yg muda ini..
"tolonglah hambaMu ini,ya Allah"

aku sedar,aku sering lagha..
diri ini ku rasa hina sekali,sudahla byk buat dosa,tp msih nk mntak tolong kt Allah..
ampunkn ira,ya Allah~

ampunkan ira............
tolonglah ira..........

3 comments:

ana_liyana said...

in sya'Allah ira.. Allah Maha Pengampun.. Tetapkan hati di jalan-Nya..nescaya kita x tersasar langkah.. in sya'Allah..

p/s : Kak Ana suka zikir dlm blog ni.. :)

fiqkbe said...

amin... =)

dhiya afina said...

amin..:)
kak ana:insyaAllah..:) ira ske jgak,sbb tu plih yg ni..die biase je tp bile dgr rse tenang..kn?(^^,)